5 دلیل اهمیت وبسایت فروشگاهی

هنگام تصمیم گیری برای فروش آنلاین محصولات، بسیاری از صاحبان کسب و کار دو راه را پیش روی خود می بینند، فروش محصولات در وبسایت‌های چند فروشندگی مانند دیجیکالا و … و یا طراحی و پیاده سازی یک وبسایت فروشگاهی اختصاصی. در حالی که هر دو گزینه مجموعه ای از مزایا و معایب خاص خود را دارد (و هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد) ما معتقدیم مشاغلی که واقعاً در مورد فروش آنلاین جدی هستند باید وب سایت خود را داشته باشند.

البته، وب سایت های چند فروشندگی (مانند آمازون، دیجیکالا، eBay و Walmart Marketplace) می توانند کانال های فروش عالی برای بسیاری از فروشندگان باشند، اما محدودیت های زیادی وجود دارد. و با توجه به تاریخچه تجارت الکترونیک BigCommerce، مشتریان به زودی انتظار خواهند داشت که بتوانند “تحقیق، مرور و خرید یکپارچه بین دستگاه‌های مختلف و پلتفرم‌های مختلف (مانند یک فروشگاه اینترنتی مستقل) داشته باشند پس وب سایت های چند فروشندگی به تنهایی کافی نیستند.

اهمیت وبسایت فروشگاهی، خرید آنلاین با لپتاپ

چرا کسب و کار شما به وب سایت فروشگاهی اختصاصی نیاز دارد؟

اگر می‌خواهید کسب و کارتان در درازمدت حضوری فعال در فضای آنلاین داشته باشد، داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی مستقل کاملاً ضروری است.

لیست ایمیل و شماره تماس مشتریان بسازید و مستقیماً بازاریابی کنید

یکی از مهمترین مزیت‌های داشتن وب سایت فروشگاهی اختصاصی این است که می توانید مستقیماً برای بازدیدکنندگان و مشتریان وب سایت بازاریابی کنید. برخلاف سایت‌های چند فروشندگی، که در آن افرادی که محصول شما را خریداری می کنند، مشتریان سایت اصلی هستند.

فروش مستقیم به مصرف کنندگان در وبسایت فروشگاهی شما به این معنی است که می‌توانید اطلاعات تماس آنها را جمع آوری می کنید. هنگامی که آدرس ایمیل و یا شماره تماس مشتریان خود را دارید، می توانید تبلیغات بازاریابی ایمیلی و پیامکی را برای آنها ارسال کنید، تخفیف ارائه دهید و محصولات جدید را اعلام کنید.

بدست آوردن مشتریان ثابت در بازار بسیار دشوارتر است، زیرا دسترسی مستقیم به مشتریان خود ندارید. این به شما فرصت های کمتری برای ارائه خدمات خوب به مشتریان و تبلیغ سایر محصولات خود می دهد. از آنجایی که حفظ مشتری آسان‌تر و ارزان‌تر از به دست آوردن مشتری جدید است، برقراری ارتباط با مشتریان فعلی بخش ضروری کسب درآمد برای کسب و کار شما است.

نه تنها می‌دانید چه کسانی در گذشته از شما خرید کرده‌اند، بلکه می‌دانید چه چیزی را خریداری کرده‌اند، چقدر هزینه کرده‌اند و به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند. می‌توانید از این اطلاعات برای تأثیرگذاری و پیشنهاد خریدهای آینده استفاده کنید.

نام تجاری خود را ایجاد و تقویت کنید

هنگامی که محصولات خود را در یک وبسایت چند فروشندگی می فروشید، آنها به روشی عمومی فهرست می شوند. از محدودیت‌های کاراکتر یا محدودیت‌های تعداد کلمات گرفته تا استفاده از لوگو، فضایی برای سفارشی‌سازی یا برندسازی وجود ندارد. در واقع، این برند وب‌سایت چندفروشندگی است که در خط مقدم است، نه شما. این امر ایجاد آگاهی و شناخت برند شما را تقریباً غیرممکن می کند.

اغلب اوقات، بازدیدکنندگان و مشتریان تصور می‌کنند که محصول شما متعلق به وب‌سایت اصلی  است بدون اینکه متوجه وجود شما شوند. به عبارت دیگر، کسانی که محصول شما را خریداری می کنند، به جای شما، وبسایت واسطه را به خاطر خواهند آورد.

هدف شما باید این باشد که مصرف کنندگان محصول شما را با برند شما مرتبط کنند و زمانی که به آن دسته محصول فکر می کنند به یاد برند شما بیافتند. وقتی وب‌سایت خود را داشته باشید، می‌توانید کنترل کاملی بر روی بخش‌های مختلف داشته باشید، از جمله ظاهر وبسایت، پیامی که به مخاطب میرساند و نحوه عملکرد آن. امکانات زیادی در دسترس شماست. حتی می‌توانید برند خود را با تجربه جعبه‌گشایی تقویت کنید و از جعبه‌های سفارشی استفاده کنید تا تأثیری ماندگار بر مشتریانتان بگذارید. بهتر از همه، شما اعتبار محصول خود را دریافت می کنید، نه یک بازار واسطه!

پرداخت بانکی با لپتاپ

درباره مخاطبان ومشتریان خود بیشتر بدانید

داشتن وب سایت فروشگاهی اختصاصی به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنید. این شامل اطلاعات جمعیتی مانند موقعیت مکانی آنها و همچنین نحوه یافتن وبسایت شما می شود. شما می توانید رفتار آنها را در وبسایت فروشگاهی خود تجزیه و تحلیل کنید، برای مثال آنها در وبسایت شما به چه قسمت‌هایی نگاه کردند و چه مسیری را برای خرید از شما طی کردند.

با شناسایی راه هایی  که مشتریان زیادی را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد، می توانید تلاش خود را در آنجا متمرکز کنید و پول بیشتری را به آن کانال ها اختصاص دهید زیرا می دانید سودآور هستند.

نه تنها اطلاعاتی در مورد مشتریان فعلی خود به دست می آورید، بلکه می توانید اطلاعاتی در مورد اینکه کسانی که در نهایت خریدی انجام نداده اند و اینکه کجا از خرید منصرف شده‌اند، بیاموزید. شاید این صفحه محصولی باشد که نظرات مشتریان کافی یا عکس های کافی ندارد، یا شاید مردم به دلیل هزینه های حمل و نقل بالا سبد خرید را رها می کنند.

یا شاید صفحه اصلی شما گیج کننده ست و فاقد طراحی کاربر پسند باشد یا فرآیند پرداخت شما فاقد روش های پرداخت و گزینه های پرداختی باشد که مشتریان هدف شما انتظار دارند در فروشگاه آنلاین شما پیدا کنند.

باید از این اطلاعات برای بهبود و بهینه سازی وب سایت خود و  برای افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری و کمک به فروش بیشتر استفاده کنید.

قوانین را خود برای وبسایت فروشگاهی تعیین کنید

با راه اندازی فروشگاه آنلاین خود، این آزادی را دارید که مستقیماً بر مشتری و تجربه کاربر تأثیر بگذارید:

  • می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای محصول را در مکان‌های خاصی اضافه کنید.
  • شما می توانید منوی وبسایت را تغییر دهید.
  • می توانید طرح رنگ و تم وب سایت را تغییر دهید.
  • می توانید محل قرارگیری دکمه‌ها و متن‌ها را ویرایش کنید.
  • شما می توانید داستان شرکت خود را بگویید.
  • می توانید یک وبلاگ اضافه کنید.
  • شما می توانید مشتریان خاصی را معرفی کنید.

مهمتر از همه، لازم نیست مانند یک وبسایت چند فروشندگی، نگران ظاهر شدن محصولات رقبایتان در کنار محصولات خود باشید.

تیم پشتیبانی وبسایت فروشگاهی به شما این امکان را می‌دهند که وب‌سایت خود را با دسته‌بندی‌های واضح محصول، توضیحات محصول، تصاویر محصول و سایر ویژگی‌های وبسایت فروشگاهی خود را سازماندهی کنید که به صاحبان فروشگاه یک وب‌سایت فروشگاهی اختصاصی می‌دهد.

شما همچنین می توانید تصمیم بگیرید که چگونه محصولات خود را دسته‌بندی و قیمت گذاری کنید، و آیا می خواهید ارسال رایگان ارائه دهید. ارائه چیزی به صورت رایگان در فرآیند پرداخت می تواند بر رفتار مصرف کننده تأثیر بگذارد، زیرا مشتریان می خواهند باور کنند که معامله خوبی دریافت می کنند.

با وب‌سایت خودتان، آزمایش این نوع پیشنهاد آسان‌تر است، زیرا هیچ قانون یا مقررات سخت‌گیری وجود ندارد که باید از آنها پیروی کنید. همچنین لازم نیست نگران تأثیر این تغییرات بر نرخ تبدیل‌هایتان باشید، زیرا مانند یک وب‌سایت چند فروشندگی، درصدی از هر فروش را به شخص ثالث بدهکار نیستید. با یک وب‌سایت، شما در نهایت ویترین فروشگاه خود را کنترل می کنید و می توانید آنچه را که برای کسب و کار آنلاین شما مفید است آزمایش و اجراء کنید.

کمپین های بازاریابی خلاقانه را اجرا کنید

فقط به این دلیل که شما وب سایت خود را دارید به این معنی نیست که مشتریان به طور خودکار به سمت شما می آیند. هنگامی که یک وبسایت فروشگاهی دارید، باید برای جذب خریداران به آنجا تلاش کنید.

اولین قدم برای جذب مشتری، هدایت ترافیک به سایت شما از طریق ترکیبی از استراتژی های سئو و حضور آنلاین قوی در رسانه‌های اجتماعی است. راه اندازی کمپین های مناسب همیشه آسان نیست. با این حال، با روش هایی که می توانید مردم را وادار به خرید و پیدا کردن آنها کنید، انعطاف پذیری بیشتری دارید.

کسب و کارهای فروش آنلاین می توانند استراتژی بازاریابی خود را متناسب با مخاطبان و عادات خرید خاص آن‌ها سفارشی کنند.

برخی از تاکتیک‌های رایج شامل استفاده از تبلیغات فیس‌بوک و گوگل برای دستیابی به مخاطبانتان است. همچنین می توانید با تحقیق و ترکیب کلمات کلیدی که افراد برای جستجو استفاده می کنند، برای وب سایت خود محتوا ایجاد کنید. شما توانایی اجرای تبلیغات یا فروش فوری برای ایجاد علاقه و هدف قرار دادن مجدد خریداران گذشته را دارید.

به گفته وبسایت کلاچ، 37 درصد از خریداران می گویند که تخفیف‌ها یا کوپن‌ها می‌توانند آنها را به وب سایت های خرده فروشان بازگردانند. به طور کلی، راه‌های بی‌شماری برای جذب افراد به برند شما وجود دارد (از ایجاد ویدیو گرفته تا اجرای یک مسابقه ) که می‌تواند منجر به فروش شود.

چرخ دستی خرید

سخن پایانی

داشتن وب سایت اختصاصی، خود بخش مهمی از استراتژی فروش آنلاین شما است. این یک راه عالی برای رشد نام تجاری خود، به دست آوردن مشتریان وفادار، به دست آوردن روش‌های جدید فروش و خلاقیت در بازاریابی است. با این حال، تکیه بر یک کانال واحد برای تمام فروش‌های شما نیز می تواند مشکل ساز باشد. تنوع بخشیدن به محل فروش آنلاین می تواند به شما کمک کند به مشتریان جدید دست پیدا کنید، به خصوص که فضای فروش آنلاین رقابتی‌تر می شود.

نظر شما درباره این مطلب چیست؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نمره: 5 / 5. تعداد رای: 1

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No feed found.

Please go to the Instagram Feed settings page to create a feed.

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اشتراک در شبکه‌های اجتماعی

هر هفته بهترین مقالات و مطالب آموزشی را ایمیل می‌کنیم. برای دریافت، به کلوپ ایده پردازان بپیوندید.